De Broodfabriek geeft op verschillende manieren bekendheid aan het Crea Weekend:
Traditionele marketingkanalen
Voor iedere editie van het Crea Weekend wordt geadverteerd in diverse huis-aan-huis kranten in de regio haaglanden (oplage 1.200.000) ‘De Posthoorn, Haagmedia, Dichtbij en Haags Nieuwsblad.
Online marketing
Geïnteresseerden kunnen op de hoogte blijven van het Crea Weekend via social media. De beurs is te volgen op Facebook. Daarnaast verstuurt de organisatie persberichten naar doelgroep gerichte media. Zo zorgen wij voor redactionele aandacht via (zoals eerder aangegeven) kranten, tijdschriften, websites en radiostations.
Door de jaren heen heeft De Broodfabriek een groot mailingbestand opgebouwd. Dit bestand groeit nog dagelijks, daar geïnteresseerden zich via deze website kunnen aanmelden op de nieuwsbrief. Potentiële bezoekers ontvangen gedurende de weken voor de beurs verschillende nieuwsbrieven over het Crea Weekend en over De Broodfabriek in het algemeen.
Driehoeksborden, flyers en posters
De Broodfabriek reserveert driehoeksborden en verspreid actief full-coulor flyers en posters om het Crea Weekend bij de doelgroep bekend te maken. Denk hierbij aan:
∴ Driehoeksborden in de regio; o.a. Rijswijk, Den Haag, Delft en Zoetermeer
∴ A5 flyers Crea Weekend
∴ Opname in A5 seizoensagenda van De Broodfabriek
∴ A5 flyers Crea Weekend
∴ Opname in A5 seizoensagenda van De Broodfabriek
De driehoeksborden worden in de week voor het evenement geplaatst in de nabije omgeving. De A5 flyers worden verspreid via standhouders, op geschikte evenementen, in De Broodfabriek zelf en bij verschillende VVV kantoren in de regio.